Med udgangspunkt i diagnosen og projektbeskrivelsen er tiden kommet til en dybere research. Fokusområderne er selvsagt forskellige fra virksomhed til virksomhed. I dette white paper tager vi udgangspunkt i en virksomhed, der sælger et digitalt abonnementsprodukt på BtC-markedet. I dette tilfælde vil research-fasen fokusere på:
Den digital kunderejse og de digitale touch points
Kundelivstidscyklus (CLV)
Dataanalyse
Produktanalyse
Markedsanalyse
Vi har nu kortlagt kunderejsen, vi kender alle touch points og de data, som der genereres. På baggrund af data-, produkt- og markedsindsigter er det nu muligt at opstille en række hypoteser, som vores data-model kan teste. For eksempel: jo oftere en kunde besøger vores hjemmeside, jo lavere er sandsynligheden for at kunden opsiger sit abonnement.
To do’s fase 2
Lav en kortlægning af relevante og tilgængelige data
Operationaliser projektbeskrivelsen: hvordan kan f.eks. produkt, kunderejse, churn eller marketing-automation optimeres via data-projektet?
Opstil en række arbejdshypoteser.
Steffen Damborg
+45 2143 0168
Søren Schrøder Rasmussen
+45 3022 3600
Mads Hulgaard
+45 2510 1820